söndag 29 mars 2009

Kalsonger - Boxer

Boxer. För 15 år sedan var det knappt någon som använde sig av boxer. Då hade alla, ung som gammal briefsen, eller som man sa på den tiden Y-front. När boxern sedan tog Sverige med storm så var man en tönt om man bar Y-fronten. Idag har dock Y-fronten kommit tillbaka starkt på marknaden igen men numer under betäckningen "briefs". Designerna lägger ner lika mycket tid på att göra snygga och coola briefs som boxer. Många av de kända märkena har boxer och briefs i samma mönster. Så nu är det absolut inte töntigt att bära Y-front längre! Bara en smaksak, vad som sitter bäst och vad man tycker är skönast!

Detta inlägget kommer att rikta in sig på boxerkalsongen. Lovar att lägga upp ett inlägg senare om briefsen!

Vår och sommar kollektionen i kalsongvärlden kom ut på marknaden i december. Mitt i vintern. Jag själv satt och kollade förbrilt när dom började släppa sina underwear kollektioner. Jag tycker att det är jäkligt viktigt vad man har på sig under. Både killar och tjejer! Många anser att de inte spelar någon roll, men jag tycker de ska va snyggt och fräsch även under byxorna.

Som sagt när man kolla in kollektionerna i december så hitta jag många nya fräscha kalsonger, men det är ändå först nu när våren verkligen börjar komma på riktigt som man ser vilka snygga vårkollektioner modeskaparna tagit fram. Man märker även att man valt att satsa på att marknadsföra uunderkläderskollektionen stark under våren. Några som satsat hår som vanligt är Björn Borg och Frank Dandy, Salming och Diesel har även satsat stort på deras underkläder i marknadsföringen.

När det gäller underkläder är jag själv väldigt noga med att köpa märkeskalsonger. Detta för att dom har bäst passform, e snygga, har en snygg resårkant och bästa möjliga hållbarhet. Underklader tvättar man väldigt ofta så är kvaliten dålig så blir snart kalsongen utsliten och passformen förloras direkt. Och då måste man köpa nya. Så mitt råd är att ligga några extra kronor och få en märkesboxer!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar