fredag 8 maj 2009

Håll koll på tiden

Väggklockor var något som fanns i varje hem förr. Speciellt i alla kök. Nu för tiden har väggklockan försvunnit mer och mer. Detta kan jag tänka mig är på grung av alla digitala klockor som finns naturligt i hemmet. På micron blinkar tiden, på DVD:n, på datorn osv. Och ärligt talat så är det väl inte så konstigt att man inte har någon klocka på väggen. För många klockor är ju allvarligt talat skit fula. MEN det finns en rad skit snygga och designade klockor. Dom populäraste stilfulla klockorna just nu måste nog vara de klockor som bara har två visare, utan siffror eller streck. Rätt coola tycker jag, men tyvärr alldeles för vanliga för min smak.

Min absoluta favorit väggklocka är en klocka med självhäftande siffror och "femminutersstreck". Enkel att sätta upp och klockan kan göras i precis den storlek du själv önskar. Och förutom att du har koll på tiden så får du en grymt snygg väggdekoration.

En klocka med enbart visare. Håll med om att det ändå ser rätt tråkigt ut om man jämför med..



Kanske inte en så jätte bra bild på denna klockan, hittar jag en bättre så lägger jag in den! Denna klockan kostar 449.00 sek och finns på b.la kommahem. Ett billigare alternativ till denna klockan är PR:s variant på just denna klocka. Ser precis likadan ut men finns inte i svart utan bara i vitt och metallic. Där ligger priset hundra kronor lägre, alltså 349.00 sek. Den finns att få tag på på kommahem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar