torsdag 7 maj 2009

YES vad fult!

Är de någon mer än jag som reflekterat över hur fula diskmedelsflaskorna är?
Det finns verkligen inga som är snygga! Lite konstigt att man inte utformar snygga diskmedelsflaskor, så att man kan ha dom framme på diskbänken istället för att behöva gömma undan dom under diskbänken. Jag tycker att något diskmedelsföretag borde tänkt på detta och gjort någon snygga flaska att förvara sitt medel i. För då kan man ha orginalflaskan framme på diskbänken och då får ju företaget reklam samtidigt. Som det ser idag så tycker jag personligen att man bör använda en snyggare flaska att förvara diskmedlet i om man skall ha det framme på diskbänken, eller att man gömmer den fula flaskan med de äckligt gröna medlet i under diskbänken.


Hur som helst så är det ju många designers som tänkt på detta och tagit fram fullt av olika diskmedelsflaskor, många jäkligt snygga och lätta att använda. Men känner man inte för att köpa en flaska för att ha den gröna sörjan i så kan man ta en annan flaska. T.ex. en tvålpump som tvålen är slut i. Tänk då på att de inte bör vara en gammal flaska från ex. palm olive utan så fall från någon exklusivare tvål. Själv använder jag mig av en shampo flaska från sachajuan. På det sättet blir det mer personligt och orginellt. Tänk på att diska ur en sån flaska innan du häller i diskmedlet i den.

Denna flaska borde förbjudas från allas diskbänkar!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar